ارزدیجیتال اتم: توکن بومی کازماس هاب برای ساخت بلاک چین‌های سفارشی
ارز دیجیتال اتم (ATOM)، توکن اصلی شبکه کازماس (Cosmos) است. کازماس با نام «اینترنت بلاک چین‌ها» شناخته شده است، زیرا امکان تعامل یکپارچه بین بلاک چین‌های مختلف را فراهم کرده است. اتم برای پرداخت هزینه تراکنش‌ها، سهام‌گذاری و مشارکت حاکمیت در شبکه کازماس استفاده می‌شود.

فهرست مطالب

ارز اتم مجله جریان

ارز دیجیتال اتم چیست؟

اتم (ATOM) ارز دیجیتال اختصاصی شبکه کازماس است. کازماس یک بلاک چین منحصربه‌فرد در دنیای ارزهای دیجیتال است که بنیان‌گذاران آن را «اینترنت بلاک چین‌ها» نامیده‌اند.

کازماس یک اکوسیستمی لایه صفر است که با نام «اینترچین» (Interchain) شناخته می‌شود. کازماس مانند پولکادات می‌خواهد محیطی کاملاً تعامل‌پذیر و منعطف برای ساختن بلاک چین‌های لایه یک فراهم کند. بنابراین، کازماس شبکه‌ای از تعداد زیادی بلاک چین مستقل است که توسط ابزارهای منبع‌باز به هم متصل شده‌اند تا مبادلات بین این بلاک چین‌ها را ساده و امکان‌پذیر کنند.

کازماس یک شبکه پویا از بلاک چین‌های متصل است که هدف اصلی‌ان رفع چالش‌های مقیاس‌پذیری، تعامل و پایداری بلاک چین است.

اکوسیستم کازماس از چندین هاب تشکیل شده است. هر هاب به پروژه‌ای خاص مربوط است و ممکن است از چندین بلاک چین تشکیل شده باشد که هرکدام برای کاربردی ویژه ساخته شده است. این بلاک چین‌های داخلی در شبکه کازماس، زون نامیده می‌شوند. زون‌ها با کمک هاب کازماس ارتباط برقرار می‌کنند.

کازماس هاب چیست؟

کازماس هاب یک بلاک چین اثبات سهام (PoS) است و اولین زون ایجاد شده در شبکه کازماس است که به‌عنوان واسطه میان دیگر زون‌ها عمل می‌کند. در کازماس، هر زون مستقل است و وظایف اساسی خود را به‌تنهایی انجام می‌دهد. این وظایف شامل تأیید حساب‌ها و تراکنش‌ها، ایجاد و توزیع توکن‌های جدید و انجام تغییرات در بلاک چین خود است. هاب کازماس مسئول تسهیل تعامل بین همه زون‌ها در شبکه و نظارت بر وضعیت آنهاست.

ارز دیجیتال اتم، به عنوان سوخت و توکن بومی شبکه کازماس هاب، خدمت می‌کند. با استفاده از پلتفرم کازماس، توسعه‌دهندگان قادرند بلاک چین‌های سفارشی ایجاد کنند. هاب کازماس، رابطۀ بین این بلاک چین‌ها را تسهیل می‌کند. برخی از نمونه‌های دیگر بلاک چین‌هایی که بر اساس کازماس ساخته شده‌اند، عبارت‌اند از کرونوس (Cronos)، کاوا (Kava)، اسموسیس (Osmosis)، ثورچین (ThorChain) و بلاک چین دی وای دی اکس (dYdX).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat