شرایط صدور دسته چک صیادی/ تأمل بانک مرکزی در صدور دسته چک صیادی
فردی محل سکونت خود را در سامانه اسکان اعلام نکند باید از دریافت برخی خدمات از جمله صدور دسته چک صیادی محروم شود.

فهرست مطالب

صدور دسته چک صیادی مجله جریان

صدور دسته چک صیادی

براساس گفته مهران محرمیان معاون فناوری‌های نوین، تست‌های سامانه اسکان و استعلام چک‌های صیادی در حال انجام است و تا پانزدهم تیرماه عملیاتی خواهد شد. در مرحله اول، بانک مرکزی جلوی صدور دسته چک صیادی جدید برای افرادی که در سامانه املاک و اسکان محل سکونت خود را ثبت نکرده‌اند گرفته نمی‌شود. بجای آن، فقط هشدار به افراد داده می‌شود. پس از گذشت مدت کوتاهی، بانک مرکزی جلوی صدور دسته چک صیادی جدید برای این افراد را گرفته و فقط امکان صدور دسته چک صیادی برای افرادی که محل سکونت خود را ثبت کرده‌اند را خواهد داشت.

بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۹، افراد مکلفند محل سکونت خود را به سامانه املاک و اسکان اعلام کنند. برطبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی، بیش از ۲۰ دستگاه سازمانی به این سامانه متصل شده‌اند. بانک مرکزی یکی از این دستگاه‌ها است که در آینده به سامانه متصل خواهد شد.

طبق قوانین، فردهای که محل سکونت خود را در سامانه اسکان اعلام نمی‌کنند، از دسترسی به برخی از خدمات بانکی از جمله صدور دسته چک صیادی  محروم خواهند بود.

از بهمن سال گذشته، اجرای مدل جدید اعتبارسنجی در نظام بانکی به تاخیر افتاده است. وی افزود که تا کنون در حال ارزیابی نهایی هستند و امروز جلسه‌ای برگزار شد تا آخرین وضعیت را بررسی کردند. مدل جدید اعتبارسنجی در ابتدا در یک بانک کوچک راه‌اندازی خواهد شد. در ادامه اگر مشکلاتی پیش آمد، به سرعت تشخیص داده و سپس به تدریج به کل شبکه بانکی گسترش داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat