تفاوت ریال دیجیتال با اسکناس کاغذی
رونمایی از ریال دیجیتال کنجکاوی ها را به سمت تفاوت این ارز با اسکناس کاغذی و دیگر رمزارزها کشانده است که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

فهرست مطالب

ریال دیجیتال و اسکناس کاغذی مجله جریان

مهران محرمیان اظهار داشت که ریال دیجیتال به عنوان یک ابزار موثر در عرصه سیاست پولی می‌تواند به سیاست گذاران در تصمیم‌گیری کمک کند. وی در ادامه در زمینه تفاوت ریال دیجیتال با اسکناس کاغذی و همچنین رمزارزها پرداخت.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، توسعه ریال دیجیتال در بانک‌ها در جریان است. سه بانک ملت، تجارت و ملی هم اکنون ریال دیجیتال را عملیاتی می‌کنند، درحالی که بانک‌های دیگر در صف آزمون قرار دارند و اقدامات لازم برای ورود به این حوزه را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سئوال که نگرانی‌ها در مورد اثرگذاری ریال دیجیتال بر نقدینگی وجود دارد، گفت: استفاده از ریال دیجیتال برای پرداخت خرد، موضوعی است که با نقدینگی ارتباطی ندارد، اما از آنجایی که این ابزار پولی در سیاست پولی نقش بسیار مؤثری دارد، می‌تواند به سیاست‌گذاران کمک کند.

او هم چنین می گوید: ريال ديجيتال دقیقاً ماهیت همان اسکناس کاغذی را دارد، به این معنا که ريال ديجيتال همانند اسکناس، تعهد بانک مرکزی را در شکل الکترونیکی دارد.

مقام مسئول روز گذشته اذعان داشت که ریال دیجیتال در مقایسه با رمز ارز‌ها، از لحاظ فنی برپایه فناوری dlt قرار دارد، اما از نظر عملکرد کاملا متفاوت است. ریال دیجیتال فاقد ماینیگ است و تحت مدیریت متمرکز بانکی تحت رهبری بانک مرکزی قرار دارد. بدین ترتیب، اختلافات آشکار در این دو نوع ارز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat