سرپرست جدید پژوهشکده پولی و بانکی
رئیس بانک مرکزی ایران کوروش پرویزیان را به عنوان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی برای پیشرفت پژوهشکده پولی و بانکی کشور منصوب کرد.

فهرست مطالب

پژوهشکده پولی و بانکی مجله جریان

رئیس بانک مرکزی ایران، محمد رضا فرزین، کوروش پرویزیان را به عنوان سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی منصوب کرد. مراسم تکریم و معارفه ای که با حضور اصغر ابوالحسنی، قائم مقام بانک مرکزی، یکتا اشرفی، معاون توسعه مدیریت و منابع بانک مرکزی، مدیران بانک مرکزی و پژوهشکده پولی و بانکی برگزار شد. ابوالحسنی بیان کرد: پژوهشکده پولی و بانکی می‌تواند منبعی ارزشمند برای متخصصان و بانکداران کشور باشد.

او مهمترین راهبردهای پژوهشکده پولی و بانکی را ارائه تصویر مناسب از دستاوردهای این مرکز، ورود بیشتر به حوزه ترجمه کتب، افزایش ارتباط با دانشگاه‌ها و تقویت ارتباط با نهاد‌های پژوهشی بین‌المللی موثر دانست. وی تصریح کرد که این راهبردها می‌توانند نقش مهمی در ارتقاء پژوهشکده پولی و بانکی ایفا کنند.

در ادامه جلسه، یکتا اشرفی معاون توسعه مدیریت و منابع بانک مرکزی به سخن آمد و گفت: پژوهشکده پولی و بانکی در ماه‌های اخیر چندین طرح تحقیقاتی را به صورت مطلوبی راهبری کرده است. او افزود که پژوهشکده پولی و بانکی می‌تواند تاثیر بسزایی در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشد. محمد شیریجیان، سرپرست سابق پژوهشکده پولی و بانکی، در ادامه مراسم اظهار داشت: پژوهشکده پولی و بانکی به دلیل تلاش پژوهشگران مشتاق این مجموعه، در فضای آکادمی و پژوهشی جایگاه ویژه‌ای داشته است. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی گفت: در سال‌های گذشته پژوهشکده به‌طور ثابت‌قدم فعالیت‌های خود را به‌مثل انجام داده است. او تاکید کرد که اقدامات مناسبی در حوزه انتشارات نیز انجام شده و با وجود اشرافی آقای پرویزیان در مباحث مختلف، پژوهشکده به‌سوی تعالی هدایت خواهد شد. شیریجیان، رئیس بانک مرکزی، نگاه تحقیقاتی پژوهشکده را به پیشرفت و توسعه نایل دانست و تأکید کرد که با در نظر گرفتن توانمندی پژوهشگران، استفاده از نظرات آنان در کمیته‌های تخصصی بانک مرکزی باید افزایش یابد.

کوروش پرویزیان در ادامه این مراسم اذعان داد که پژوهشکده پولی و بانکی از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان مرجع فعالیت در حوزه پولی و بانکی نقش بسزایی دارد. وی افزود که بانک مرکزی در سال‌های گذشته اقدامات ارزشمندی در بخش سیاستگذاری در حوزه‌های گوناگون داشته است و می‌توان از ظرفیت پژوهشکده برای بیش از پیش بهره‌گیری کرد. رئیس پژوهشکده پولی و بانکی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه ویژه پژوهشکده، می‌توانیم در همکارى با مؤسسه عالی آموزش بانکداری اقدامات اثرگذار و موثر در حوزه پولی و بانکی کشور ارائه دهیم. کوروش پرویزیان، قبل از این، دستیار ارشد رئیس کل بانک مرکزی بود و مدیر عامل سابق بانک پارسیان و عضو شورای پول و اعتبار و کمیسیون تخصصی آن بود. همچنین عضویت در هیات انتظامی بانک‌ها را داشته و ریاست شورای عالی کانون بانک‌ها را بر عهده داشته است. او دکترای مدیریت از دانشگاه تهران را دریافت کرده و همزمان با عضویت در هیات علمی دانشگاه شاهد، در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس و امام صادق به عنوان مدرس فعالیت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat