بانک مرکزی: میزان تامین ارز برای واردات و صادرات
بانک مرکزی جزئیات تامین ارز برای واردات و صادرات و میزان 28 میلیارد و 791 میلیون دلار ارز واردات را در گزارشی عمومی کرد.

فهرست مطالب

بانک مرکزی واردات و صادرات مجله جریان

بانک مرکزی اعلام کرد که از ابتدای فروردین ماه تا 4 شهریور ماه امسال، برای کالاهای اساسی و دارو 6 میلیارد و 307 میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی 15 میلیارد و 449 میلیون دلار، برای خدمات 730 میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات 6 میلیارد و 305 میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی 4 میلیارد و 946 میلیون دلار تخصیص یافته است. علاوه بر این، برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک میلیارد و 361 میلیون دلار هزینه شده است. در مجموع، 6 میلیارد و 307 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز تخصیص یافته است. این تخصیصات با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزانتر انجام شده است.

با بررسي گزارش، معلوم شد که ارز نیمایی به مبلغ 2 میلیارد و 178 میلیون دلار برای صنایع حمل و نقل و خودرو تامین شده است. بررسی بیشتر نشان داد که مبلغ یک میلیارد و 585 میلیون دلار برای صنایع معدنی، یک میلیارد و 285 میلیون دلار برای ماشین آلات و تجهیزات تولید، یک میلیارد و 839 میلیون دلار برای صنایع تجهیزات برق و الکترونیک و 795 میلیون دلار برای منسوجات و پوشاک تامین شده است.

گروه های صنایع در پایان روز 4 شهریور ماه سال جاری، یک میلیارد و 472 میلیون دلار، یک میلیارد و 56 میلیون دلار، یک میلیارد و ۱۳ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

هفت میلیارد و 767 میلیون دلار ارز نیمایی و دو میلیارد و 511 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع، علاوه بر این گروه‌ها، اختصاص داده شده است. در مجموع تامین ارز صنایع 21 میلیارد و 754 میلیون دلار از طریق سامانه نیما و ارز صادارت در مقابل واردت انجام شده است.

میزان نرخ ارز یک ماهه منتهی به 5 شهریور ماه، 41 هزار و 499 تومان برای یک دلار، 46 هزار و 272 تومان برای یورو، 11 هزار و 300 تومان برای درهم و 5 هزار و 824 تومان برای یوآن، 454 تومان برای روبل و 1 هزار و 221 تومان برای لیر تعیین شده است.

تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران در روز ۵ شهریور ماه ۱۴۰۳، دلار را با نرخ ۴۹ هزار و ۱۴۵ تومان، یورو را با نرخ ۵۴ هزار و ۷۹۸ تومان، درهم را با نرخ ۱۳ هزار و ۳۸۲ تومان و ۱۰۰ دینار عراق را با نرخ ۳ هزار و ۶۷۱ تومان مورد مبادله قرار داد. همچنین تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۲۵۹ تومان، یورو با نرخ ۵۰ هزار و ۵۰۵ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۳۳۳ تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat