بانک مرکزی: نحوه استعلام چک صیادی
بانک مرکزی روش‌هایی برای استعلام چک صیادی طراحی کرده است. انواع روش های موجود برای استعلام چک صیادی را در این مقاله بخوانید.

فهرست مطالب

استعلام چک صیادی مجله جریان

در سال‌های اخیر، استفاده از چک صیادی در معاملات افزایش یافته است. این چک ها به جای پول نقد در معاملات و تجارت مورد استفاده قرار می گیرد. اما برای نقد کردن چک ها، ضروری است که اعتبار مالی صادر کننده تأمین شود. همچنین ثبت چک به نام گیرنده در سامانه صیاد انجام گیرد. بانک مرکزی برای جلوگیری از کلاهبرداری و سوء استفاده افراد سود جو، روش‌هایی برای استعلام چک صیاد طراحی کرده است.

سامانه استعلام چک صیادی

سامانه استعلام چک، یک سایت است که توسط بانک مرکزی راه اندازی شده و مالکیت چک، وضعیت اعتباری چک و مبادلات مربوط به چک صادر شده را آنلاین بررسی می کند.

سایت استعلام چک cbi.ir است. اشخاص حقیقی و نمایندگان شخص حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه، گزینه “استعلام چک” را انتخاب و از خدمات آن استفاده کنند.

بانک‌ها اغلب امکان استعلام چک صیادی مربوط به شعبات خود را در سایت خود یا در سایتی جداگانه فراهم می‌کنند. افراد می‌توانند از طریق مراجعه به سایت بانک‌ها، از خدمات استعلام چک بهره مند شوند. به عنوان مثال، بانک ملی ایران از طریق سامانه صیاد بانک ملی ایران sayad.bmi.ir و بانک پاسارگاد از طریق سامانه اصلی خود به آدرس vbank.bpi.ir، خدمات استعلام چک را ارائه می‌دهند.

روش های استعلام چک صیادی

پرسش روش های استعلام چک صیادی و شیوه پیگیری رایگان وضعیت چک صیادی اغلب از افرادی می شود که با چک های صیادی سرو کار دارند. در این مقاله، روش های استعلام چک صیادی و شیوه پیگیری رایگان وضعیت چک صیادی بررسی خواهد شد تا اطلاع رسانی لازم را انجام دهیم.

  • به سایت بانک مرکزی cbi.ir یا سامانه راه اندازی شده از سوی بانک ها مراجعه کنید.
  • از اپلیکیشن های موبایلی ای که امکان استعلام چک را فراهم آورده اند، نظیر آپ، تاپ، 724 و… استفاده کنید.
  • از شیوه پیامکی استفاده کنید. فرد باید، کد 16رقمی موجود بر روی چک را به سرشماره 701701 ارسال کند یا کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی)، (*1*2*1*شناسه صیادی)، (*2*2*1*  شناسه صیادی)، (*3*1* شناسه صیادی) را به سرشماره 4040701701 ارسال نماید.
    • کد دستوری (*1*1* شناسه صیادی)، جهت استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک؛ کد (*1*2*1* شناسه صیادی)، جهت استعلام چک توسط صادر کننده؛ کد (*2*2*1* شناسه صیادی)، جهت استعلام چک، توسط ذینفع چک و کد (*3*1* شناسه صیادی)، جهت استعلام اقلام چک، استفاده می شود. همچنین با ارسال پیامک خالی به سرشماره 4040701701، تمامی کد های دستوری مرتبط با چک صیاد را می توان دریافت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

chat